Home Artykuły Staż w Hjørring – część 1 (01.09 – 02.09.2013)

Staż w Hjørring – część 1 (01.09 – 02.09.2013)

by john442

01.09.2013 – niedziela – wyjazd na staż

Z samego rana rozpoczęliśmy naszą podróż wyjazdem na północną część Danii. Ja miałem do pokonania ok. 800 km, natomiast inni uczestnicy znacznie więcej (część podróżowała ponad 20h!!). Skład ekipy z Polski wyglądała następująco:

Łukasz Rogacewicz – trener zespołu MKS Gogolin

Marcin Jakubowski – trener drużyn młodzieżowych w drużynie Bociana Bocki

Barbara Zelichowska – trenerka dziewcząt w klubie KKS Zabrze

Naszym ‘opiekunem’ został Flemming Nielsen – były zawodnik reprezentacji Danii. Swoją zawodniczą karierę spędził w Danii i w Niemczech.  Lista jego kwalifikacji przedstawiała się następująco:

1972-1977      Course O, 1 and 2 DBU, Denmark.

1979                  Basic course and B-License, DFB, Germany.

1983                  A-License, DFB, Germany.

1992-1993      Elite-trainer, DBU, Denmark.

2000-2003    DBU-Instructor, DBU.)

2003-               Instructor UEFA/DBU A- and B-license, DBU.)

2008-2010      UEFA Pro-License, DBU.

Kilka godzin po przyjeździe spędziliśmy na rozpakowywaniu. Atrakcje miały czekać na nas w pozostałe dni.

02.09.2013r. – poniedziałek – pierwszy dzień w Hjorring

Przygodę ze stażem w Hjorring rozpoczęliśmy wcześnie rano (już o 8.00) od śniadania, na którym dowiedzieliśmy się że należy przygotować sobie „lunch packa” (na którego składały się własnoręcznie zrobione kanapki) ponieważ w południe czekał nas wyjazd do Randersów na mecz Duńskiej Superligi pomiędzy miejscowym FC Randers a a przyjezdną drużyną Sonderjyske.

Po śniadaniu opiekun na stażu XYZ oprowadził nas po obiektach z których korzystają miejscowe drużyny piłki nożnej męskiej (nazwa drużyny) i żeńskiej (FC Hjorring). Ujrzeliśmy ponad 10 pełnowymiarowych, naturalnych boisk oraz trzy-cztery mniejsze obiekty przeznaczone dla rozgrywek/treningów dziecięcych. Wszystko to położone w jednym miejscu wprawiło przybyłych trenerów z Polski w pewne oszołomienie. Do tego należ liczyć dwie sztuczne murawy należące do miasta, z których za niewielką opłatą mogą korzystać drużyny piłkarskie. Nasz opiekun wyjawił nam, że klub będzie chciał w najbliższej przyszłości zagospodarować plac przy basenie na własne sztuczne pełnowymiarowe płyty (minimum dwie) po to by uniknąć dodatkowych kosztów związanych z wynajmem miejskich płyt.

Około godziny 12 udaliśmy się na przerwę (którą spędziliśmy na zwiedzaniu okolicy i sklepów).

Około godziny 15 udaliśmy się całą piątką na mecz ligowy, o którym już wspomniałem. Czekała nas półtora godzinna podróż ponieważ Randers jest oddalone od Hjorring o około 150km. Postanowiliśmy wcześniej wyjechać, tak by mieć czas na zwiedzenie miasteczka, zapoznanie się z tutejszą kulturą oraz by coś przekąsić (w końcu dzisiejszy dzień mieliśmy spędzić bez obiadu).

Chodząc po mieście, udaliśmy się do kawiarenki która serwowała różnego rodzaju mleczne koktajle, wielkie hamburgo-bułki z frytkami czy kawę i herbatę. Wybrałem mlecznego szejka o smaku truskawkowym z bananami i jagodami. Jakież było moje zdziwienie, gdy na koszt firmy otrzymałem drugiego, takiego samego

O godzinie 18 byliśmy już na stadionie. Jako, że tego dnia pogoda była pochmurna i co jakiś czas siąpiło, nie mogło być inaczej w trakcie meczu. Mocny wiatr hulał po stadionie, a padający deszcz zrosił murawę do tego stopnia, że zawodnicy musieli uważać wykonując wślizgi, ponieważ otrzymywali taki poślizg, że sunęli na trawie niczym krążki hokejowe. W ten właście sposób nie zdążył w porę wyhamować i dorobił się czerwonego kartonika za zbyt ostre wejście w nogi rywala już w 14 minucie R. Schwartz z Randersów. Od tej pory to goście przejęli inicjatywę. Dwie bramki zdobyte po przerwie przypieczętowały zwycięstwo Sonderjysk.

Tym akcentem zakończyliśmy pierwszy dzień stażu. Musieliśmy iść wcześnie spać, ponieważ następnego dnia, śniadanie przesunięto nam na 7.30!