„Moneyball” to film o drużynie baseballowej Oakland Athletic, skupiający się na wykorzystaniu danych i analiz do zbudowania konkurencyjnej drużyny przy ograniczonym budżecie. W ostatnich latach tematyka filmu była popularnym tematem dyskusji wśród fanów sportu i analityków. Chociaż film koncentruje się na branży baseballowej, wiele koncepcji i strategii stosowanych przez drużynę można zastosować w świecie piłki nożnej, w tym w analizie meczów.
W filmie „Moneyball” widzowie widzą w jaki sposób analitycy wykorzystują dane i analizy do identyfikowania niedocenianych graczy, którzy mogą mieć kluczowy wkład w sukces zespołu. Podejście to jest podobne do technik stosowanych obecnie przez wiele drużyn piłkarskich i analityków, którzy wykorzystują dane i analizy do identyfikowania najlepszych graczy i strategii prowadzących do sukcesu. Dodatkowo, nacisk filmu na znaczenie danych i analiz w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących graczy i strategii jest czymś, co ma coraz większe znaczenie w świecie piłki nożnej.
Wraz z rozwojem zaawansowanej analizy danych i rosnącą popularnością franczyz (firmy bukmacherskie, rosnące opłaty za karnety oraz bilety, wzrosty przychodów z praw TV czy od sponsorów i wiele wiele wiecej) na zespołach wywierana jest coraz większa presja, aby podejmowały decyzje dotyczące składów w oparciu o dane, tak by osiągać jak najlepsze wyniki.
Ogólnie rzecz biorąc, „Moneyball” jest doskonałym przykładem tego, jak dane i analizy można wykorzystać do zbudowania konkurencyjnego zespołu, a wnioski z filmu można zastosować w świecie piłki nożnej. Niezależnie od tego, czy jesteś fanem tego sportu, czy po prostu interesujesz się mocą danych i analiz, „Moneyball” jest zdecydowanie wart obejrzenia ze względu na wgląd w świat sportu i wykorzystanie danych do budowania zwycięskich drużyn.